07/04/2020
Hej!
Vi har sett att många har blivit upprörda över våra fester som har ägt rum.
Vi har läst alla era kommentarer och förstår vart det gått fel.
Liksom innan sista festen så har vi haft kontakt med polis såväl kommunen om vad som är regelrätt i dessa tider. Att gå över lagen är inget vi står för och absolut inget vi själva gör.
Vi har haft kontakt med polisen så sent som idag. De har haft ett möte om vad som gäller angående fester på Hotell Björnidet. De kom fram till att vi får ta in så många som vårt tillstånd tillåter. Enda regeln som gått i kraft nu är att det ENDBART får vara högst 50 personer samlade på dansgolvet.
Vi har ALLTID vakter som håller noga koll på antalet som släpps in.
Vi på Björnidet är som alla andra företag i behov av kunder. Utan det så går det dessvärre inte runt.
Med det sagt så månar vi alla som visat symptom att stanna hemma och ta hand om sig.
Så för att sammanfatta det kort, Björnidet har inte brutit mot någon lag, och följer de nya lagarna till punkt och prick.
Otrevliga och opassande kommentarer kommer att tas bort.
Om ni har några andra frågor, funderingar eller åsikter, är ni fullt välkomna att kontakta oss eller polisen.
Ha en fortsatt trevlig dag!