Palladium Sjöbo - god mat helt enkelt.

Palladium Sjöbo - god mat helt enkelt. PUB. Av folk, för folk. Frågor? Skriv till oss på messenger. Palladium är öppet och vi har en stor uteservering, öltält och inneservering.

10/06/2026

Ikväll och imorgon kväll är puben stängd, eftersom k**ken har andra åtaganden. Öppet som vanligt i helgen.

Vår tidigare gatupratare fick fötter ( antagligen någon bulldogälskare som råkade få med den hem ), så nu är den nya tex...
04/06/2026

Vår tidigare gatupratare fick fötter ( antagligen någon bulldogälskare som råkade få med den hem ), så nu är den nya textfonden klar, och kommer inom kort att stå vid ingången. Tycker det blev rätt bra.

Vi behöver alla vitaminer. Det finns kosttillskott till de som antingen inte kan laga mat, eller som gått på reklamen Va...
31/05/2026

Vi behöver alla vitaminer. Det finns kosttillskott till de som antingen inte kan laga mat, eller som gått på reklamen

Varje människas behov per dag av A, B och C-vitamnmin, täcks på PUBen lätt av en öl ( kan vara alkoholfri) och en Josagrogg

Då är den klar. Sommarmenyn på puben. Köket kommer att vara öppet 18-21, resten av tiden finns antipasti till drycken ni...
26/05/2026

Då är den klar. Sommarmenyn på puben. Köket kommer att vara öppet 18-21, resten av tiden finns antipasti till drycken ni vill ha.

Klicka gärna upp bilderna och vill ni dela den till vänner, gör det.

Som alltid, bara de bästa råvarorna, tillagat med k**kens kärlek till varje matupplevelse.

Varmt välkomna till byns pub för umgänge kring bord och tapp!

~Detta inlägg tjänar som exempel på varför Sjöbo Centrum inte lever. Det var 19 personer som via messenger och besök vil...
25/05/2026

~Detta inlägg tjänar som exempel på varför Sjöbo Centrum inte lever. Det var 19 personer som via messenger och besök ville se fotbollen på PUBen, 8 av dessa 19 utovade hela gäng på 10-12 pers. När det väl är dags klarar man inte att komma till baren och köpa sin biljett så puben kan söka förlängt serveringstillstånd och sändningsrättigheter på tre veckor~

>>>>>

Alla som vill se vår match mot Tunisien den 15 juni på puben, kan ganska omedelbart göra sin bindande anmälan på 200kr, vi tecknar sändningrättigheterna och tappar öl till er. I de 200 kronorna ingår frukost vid ca kl. 6 på morgonen.

Vi söker även förlängt serveringstillstånd och hoppas att kommunen inte blir den enda i landet som inte beviljar fatöl till VM-matcherna.

Vi ses i baren. Sista anmälningsdag är nationaldagen då man kan passa på att med öl i hand sjunga vår nationalsång tillsammans med oss bakom baren.

Vi kommer göra detsamma med alla Sveriges matcher.

Det är hetta hela veckan, så bra ölväder att man nästan vill flytta baren ut till havs. Men låt oss njuta att kallt porl...
25/05/2026

Det är hetta hela veckan, så bra ölväder att man nästan vill flytta baren ut till havs.

Men låt oss njuta att kallt porlande på pubens uteplats som ett hyfsat alternativ till barflytt.

Varmt välkomna till bord och tapp ons-lör från kl 17 till solen gått ned eller klockan slår 23!
( det är 11 slag, vi vet )

Stort tack till veckans alla gäster, som kom från Östergatan till Wolverhampton och Augsburg. Snart har Mikkeler Running...
24/05/2026

Stort tack till veckans alla gäster, som kom från Östergatan till Wolverhampton och Augsburg.

Snart har Mikkeler Running Club sprungit från PUBen och tillbaka, suttit i härlig samkväm över öl i några timmar 250 onsdagar i följd. I början var de 4, nu har de psserat 10 till antalet.
The more the merrier-så för alla ensamlöpare-joina kl 18 på puben, mycket roligare än att springa själv och återhämtningen är ljust porlande för både sinne och själ.

Särskilda tack till Roger, Henke, och Fredrik för att ni är toleranta gäster mot k**ken som vid stundande menybyte, fick slt på en massa saker och lät mig improvisera ur ett kylskåp.

Veckans öl är populär, så den fortsätter vi med. Passande nog så blir nästa veckans öl en guldfärgad, både lättdrucken och smakrik sak från Menabrea, Italien och den passar till både Antipasti och Pasta.

Menyn kommer i veckan.

Vi ses vid bord och tapp!

Veckans öl är två! Bägge från Paulaner, en klassisk riktigt bra tysk pilsner och en klassisk veteöl:Munchener Hell och H...
18/05/2026

Veckans öl är två!

Bägge från Paulaner, en klassisk riktigt bra tysk pilsner och en klassisk veteöl:

Munchener Hell och Hefes Weissbier.

70kr kontant, men eftersom rätt många fortsätter devalvera både sin egen och pubens ekonomi med kort eller swish för att sponsra vinstmaxade banker så kostar det då 75.

Samma princip gäller allt på menyn, hur lite eller mycket notan än är på.

Priserna gäller för kontant betalning, vi trycker in en knapp på skärmen med +5kr som kommer att heta HEN VILL SPONSRA BANKER om vi ser kort höjas eller mobilens swishapp lysa.

Som sagt tidigare i inlägg under ett år finns det en bankomat ca 58 meter från puben. Det kan inte vara så svårt. Vi har haft mynt och sedlar i det här landet från 1600-talet till nu. Kort i ca 40 år, swish i 10 år. Dessutom glädjer detta både Myndigheten för civilt försvar och Folkhälsomyndigheten, även om vi på puben inte med direkt handling vill gynna någon myndighet på någon nivå någonstans.

Just det-vi har alkoholfri öl med. Massa flaskor.

Såhär blir det med PUBens sommaröppetider efter att matkravet avskaffas den 1 juni, då vi själva kan bestämma över vår P...
12/05/2026

Såhär blir det med PUBens sommaröppetider efter att matkravet avskaffas den 1 juni, då vi själva kan bestämma över vår PUBs tider utan att köket är igång.

Tisdagar-Lördagar 13-23 ( vid behov pga många av er är på plats kl 00)
Söndagar 13-21

Baren kommer att vara öppen från öppnandet tills klockan ringer en halvtimme innan stängning, så alla kan dricka upp i godan ro.

Mat då?

Jo, vi kommer att fortsätta laga god mat, fast med en meny vi själva tar fram och bestämmer innehållet i utan myndigheters inblandning.

Köket kommer att vara öppet för beställning de kvällstimmar de flesta av er äter ändå.

Resten av tiden kan vi ägna åt att vara en av Skånes ölrikaste PUBar med bra viner och vanliga samt ovanliga drinkar, inget annat.

Snacks till öl och annan dryck ( inkl. alkoholfri öl ) finns såklart under alla öppetimmar.

Menyer kommer ut i separata inlägg längre fram.

I allt annat ändras inget. Trevligt snack över baren, goa gäster, barn, hundar och fina bartenders ( och en tjock k**k ), fedebra musik, dart, boule, backgammon, spontandans, kramar och glatt umgänge.

Vi ses vid bord och tapp!

( Öppetider fram till 1 juni är ons-lör kl. 17-23. )

Veckans öl, serveras från onsdag-lördag ( kan ta slt ) är ett adelsmärke från Tjeckien-Bernard Celebration Lager. Som a...
10/05/2026

Veckans öl, serveras från onsdag-lördag ( kan ta slt ) är ett adelsmärke från Tjeckien-Bernard Celebration Lager.

Som alla veckans öl kostar den 79 och har minst 3 på Untappd. Bernard har hela 3,3-högt för en lager.

Adress

Gamla Torg 8
Sjöbo
27530

Öppettider

Onsdag 17:00 - 23:00
Torsdag 17:00 - 23:00
Fredag 17:00 - 23:00
Lördag 17:00 - 23:00

Telefon

+46733262771

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Palladium Sjöbo - god mat helt enkelt. postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Palladium Sjöbo - god mat helt enkelt.:

Dela

Typ