06/08/2025
Så vem är då den här Kent? Jag är tyvärr exceptionellt obekväm med att prata inför folk, och har ingen vana att prata i mikrofon, så typ ingen hörde mig igår, men jag lyckades ändå styra lite folk att skriva här till slut.
Jag är ju själv på plats och får höra alla era lovord, men så mycket av dansen vilar även på vår fantastiska Kent, som varit aktiv här sen... 90-talet? Jag vet inte riktigt faktiskt, beror säkert på hur man räknar, men länge är det!
Varje vecka städar han dansgolvet, tar fram fika så att det finns när bandet kommer, städar bandets utrymmen och dansarnas toaletter, och skickar SMS till mig och påminner om att lägga ut Facebookinlägg. Utöver att sätta upp ljusslingor, tvätta bort skit från svalorna i logen, skriver lappar till kioskpersonalen om ställa ut kall läsk till bandet, och allt annat smått som behöver roddas med runtom dansen. Klockan 6 imorse var han här och städade toaletterna åt dom som bodde kvar på parkeringen, när jag själv vaknade vid 10 så var han här för andra gången idag och klippte gräset på fotbollsplanen.
Allt smått som dansare inte märker, men som är otroligt viktigt för att dansen ska bli så bra som den blir här varje vecka.
Så, nu ska jag nöja mig för den här gången. Stort tack till alla dansare för det här året! Att ta över Åsliden var långt roligare och jobbigare än jag någonsin hade kunnat föreställa mig, men lätt värt det, på grund av er alla!
Och till alla som efterfrågade siffror igår: jag hade fel!
Vi var 380 dansare igår, ett redigt säsongsrekord trots kylig temperatur och regnig dag. Bra avslut på säsongen av PerHåkans!
Tack för i år!
Frans