12/08/2021
Hej Grövelsjö-vänner,
Kultur i Grövelsjön är initiativtagare till en ny film, en dokumentär om dansbanan i Storsätern. Det blir en annorlunda film jämfört med den förra, men kan kanske betraktas som lite av en uppföljare. Fokus ligger på att skildra nutid och det historiska perspektivet från uppförande och framåt.
Vi vill höra alla berättelser ni bär med er angående dansbanan! Var du där? Vilka är dina minnen? Vilka andra var med? Vilka spelade och på vilka instrument? De som kom långväga ifrån vilka var de? Hur tog dom sig dit? Hur visste de att det var dans? Känner du till namnen på några som bodde Norge och kom på dans? Vilka minnesbilder finns och vilka historier lever kvar från förr?
Filmar gör filmfotograf Torbjörn Allard som så fint skildrade dansbanan tidigare. Kultur i Grövelsjön är samarbetspartner.
Vi ser gärna fler involverade! så... alla intresserade bjuds in till en förutsättningslös träff då vi utbyter erfarenhet, delar minnen och pratar vidare.
Under några kalla dagar runt nyår var Torbjörn Allard i området och samlade på sig otroligt vackra vintervyer från trakten.
Nu var det meningen att en del aktivitet på dansbanan under ” jazz i Grövelsjön ” också skulle skildras men som ni vet kan vi ju inte genomföra. Men de som är intresserade av att filmen blir till kan ju i alla fall träffas. Eller hur?
Vi träffas vid dansbanan :
Fred 13/8 kl. 16
Lörd. 14/8 kl. 10
Sönd. 15/8 kl.10
Kom och var med vid alla tillfällena, eller bara kom förbi en stund vid något av dom. Det här blir det vi gör det till.
Välkomna alla intresserade och de som vill att dansbanan och orten ska skildras på film (och kanske visas på TV som den förra).
Ring mig gärna om du har frågor t.ex om sponsorskap eller vill berätta något om dansbanans historia.
Med vänlig hälsning,
Marie Enbäck tel 0703 000 143