16/04/2026
๐ธ Een ochtend vol ontmoeting en gezelligheid in โt Kloosterhof ๐ธ
Op woensdag 8 april mochten wij de kinderen van de Jozefschool welkom heten in โt Kloosterhof. Om 9.00 uur werden zij en Judith (leerkracht van de Jozefschool) enthousiast ontvangen door Mariska, die hen de hele ochtend begeleidde. Nadat de kinderen zich netjes hadden voorgesteld, nam Mariska hen mee naar de eetzaal, waar een lange tafel al klaarstond voor een gezellige knutselochtend.
Mariska liet zien wat er gemaakt zou worden: een kleurrijk bollenveld van propjes crรชpepapier. Ze legde de kinderen uit dat, wanneer je ouder wordt, handen en vingers soms minder goed functioneren en dat knutselen daardoor lastiger kan zijn. Extra hulp en voorbereiding zijn dan belangrijk, dus werk aan de winkel! De kinderen gingen enthousiast aan de slag met het maken van propjes in verschillende kleuren, terwijl er aan tafel gezellig werd gepraat.
Voor we het wisten was het tijd om de bewoners op te halen. Samen met Mariska gingen de kinderen naar boven om de dames te begeleiden naar beneden. Daar mochten zij vervolgens zelf koffie en thee serveren โ, wat ze heel serieus en zorgzaam deden.
Daarna kon het echte knutselen beginnen. De kinderen zaten tussen de dames om te helpen waar nodig, en hulp was zeker welkom, vooral bij het lospeuteren van de bovenste laagjes van het dubbelzijdig tape. Vervolgens gingen de dames aan de slag met de propjes en zorgden de kinderen dat alles soepel en gezellig verliep.
Het was prachtig om te zien hoeveel plezier en energie deze ontmoeting gaf. Onze bewoners genoten zichtbaar van de hulp, de aandacht en de gezellige gesprekken met de kinderen. ๐
Toen het tijd was om terug te gaan naar school, werden de kinderen hartelijk bedankt en kregen ze als beloning een zakje paaseitjes. Omdat het heerlijk weer was, werd het afsluitende gesprek buiten bij โt Kloosterhof gehouden, met als extra voordeel dat er al een eitje geproefd kon worden. ๐ฃ๐
Op de vraag โWat hebben jullie geleerd?โ kwamen mooie antwoorden: โจ Het is fijn om oudere mensen te helpen
โจ Het is leuk om met oudere mensen te praten, want daar genieten ze van
En dat hebben onze bewoners zeker gedaan!
Dank aan de kinderen van de Jozefschool รฉn natuurlijk aan Mariska en Judith voor het begeleiden van deze waardevolle, warme ochtend. ๐ท
๐ธ Hieronder een aantal fotoโs van dit mooie bezoek.