Μοτοτεχνείο

Μοτοτεχνείο Εξειδικευμένο Συνεργείο Μοτοσυκλετών - Γνήσια Ανταλλακτικά

28/07/2023
Άνοιξη-καλοκαίρι φθινόπωρο. Η εποχή για μοτοσυκλέτα. (εδώ στον Νότο). Και όχι μόνο για αναβάτες. Αλλά και για μηχανικούς...
04/06/2023

Άνοιξη-καλοκαίρι φθινόπωρο. Η εποχή για μοτοσυκλέτα. (εδώ στον Νότο). Και όχι μόνο για αναβάτες. Αλλά και για μηχανικούς, που τρέχουν και δεν φτάνουν. Αλλά βολεύει.
Η δουλειά του μηχανικού, διευκολύνεται αυτές τις εποχές. Μπορείς να ανοίξεις ένα παράθυρο, λ.χ, όταν βάζεις μπρός για μία δοκιμή ή ένα τέστ διάγνωσης. Και δεν χρειάζεται να περιμένεις κάνα μισάωρο για να φτάσει σε «θερμοκρασία λειτουργίας» (συνήθως >80 C) για να κάνεις διάγνωση του συστήματος ψύξης, ή για να δείς στο διαγνωστικό τον “λ”.
………………………………………………………………………………..
Ήταν αφόρητο. Μπαίναμε στα παγωμένα άρματα, πάντα φορώντας γάντια. Στους -20, αν έπιανες κάτι μεταλλικό με γυμνό χέρι, αυτό κολλούσε στο μέταλλο. Κάθε μία ώρα ,απαρέγκλιτα, έπρεπε να βάλεις (με δυσκολία) μπρός τον κινητήρα για 10 λεπτά. Αν πάγωναν τα λάδια, ήταν αδύνατο να τον εκκινήσεις.
Από μαρτυρία οδηγού άρματος Tiger στο Αν. Μέτωπο. Β’Π.Π.

Τον χειμώνα η δουλειά του μηχανικού γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Όλα παγωμένα και αν τυχόν ξεφύγει το χέρι, και χτυπήσεις, πονά πολλαπλάσια. Αν φοράς χοντρό γάντι, δεν ξέρεις αν αυτό που πιάνεις είναι εξάγωνο 10 ή 14..Κάθε βίδα, θέλει μεγαλύτερη δύναμη να «λύσει» όσο η θερμοκρασία κατεβαίνει. (για αυτό ζεσταίνουμε κολλημένες βίδες). Η εργασία «με κλειστά μάτια» (δια της αφής) γίνεται απαγορευτική με χοντρά γάντια.
Σκεφτόμουν , πάντα χειμώνα με κρύο, τους Γερμανούς και Σοβιετικούς μηχανικούς στο Αν. Μέτωπο κατά τον Β Π.Π. Οπου οι θερμοκρασίες ήταν αδιανόητα χαμηλές.
Πώς στο διάολο εργαζόταν;;; Πώς εκκινούσαν (λ.χ) τους 34λιτρους V12 DB605 των Messerschmitt στους -20;;
Μία απάντηση μπορεί να είναι στην φωτογραφία με το BF109.

Καλό καλοκαίρι, καλές διαδρομές…..

Μέμνησο* του ηλεκτρομηχανικού διακόπτη (Relay-ρελέ) αντλίας καυσίμου στα συστήματα ψεκασμού.. Γιατί από το 1998 (GSXR750...
19/05/2023

Μέμνησο* του ηλεκτρομηχανικού διακόπτη (Relay-ρελέ) αντλίας καυσίμου στα συστήματα ψεκασμού..

Γιατί από το 1998 (GSXR750-TLS) ποτέ δεν μας προβλημάτισε, όσο γερασμένο και αν ήταν, σε τέτοιο βαθμό που πολλοί ξεχνάν ότι στο κύκλωμα παροχής καυσίμου, υπάρχει αυτό το εξάρτημα..
Αλλά τώρα αρχίσαμε να αντιμετωπίζουμε και τέτοιες βλάβες.
Που τυχαίνει να είναι και δύσκολες στην διάγνωση. Γιατί το ρελέ, αστοχεί μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα συνεχούς λειτουργίας, από υπερθέρμανση. Και φυσικά, όταν η μοτοσυκλέτα φτάσει στο συνεργείο, όλα λειτουργούν άψογα.!!!!
Με “πεσμένο”ρελέ, διακόπτεται η παροχή ρεύματος πρός την αντλία και ο κινητήρας απλά σβήνει.Αν “μουλαρώσει” τελείως μπορεί και να προκαλεί διακύμανση της έντασης του ρεύματος πρός την αντλία καυσίμου, με αντίστοιχη διακύμανση της απόδοσης του κινητήρα.
Φυσικά, όταν κρυώσει, (το ρελέ) λειτουργεί κανονικά, και άντε εσύ να μετράς τάσεις-αντιστάσεις και εντάσεις....

*Μέμνησο. Μην ξεχνάς. (για τους νεώτερους που δεν διδάχθηκαν αρχαία..)

Αν “μεταφράσουμε” τον πίνακα στην φωτογραφία, σε χειμωνιάτικη χρήση (περιστασιακή χρήση με μικρές διαδρομές μέσα στην πό...
30/04/2023

Αν “μεταφράσουμε” τον πίνακα στην φωτογραφία, σε χειμωνιάτικη χρήση (περιστασιακή χρήση με μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη με κρύο κλπ) θα δούμε ότι εξαναγκάζουμε τον κινητήρα να εργάζεται μονίμως με “πλούσιο” μίγμα.(injection time (volume) is increased).
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρύνεται (και) ο καταλύτης (που δέν αποκτά ποτέ θερμοκρασία “αυτοκαθαρίσματος”) να βουλώνει και να εμφανίζονται προβλήματα “εκπνοής”. Με κυριότερο αυτό στην πτώση του ρελαντί. (σε όσα δέν διαθέτουν αυτόματο μηχανισμό ρελαντί).
Ανεξαρτήτως μηχανισμού ρελαντί, αριθμού κυλίνδρων ή διάταξης (V ή εν σειρά) ,μιά καλή βόλτα, τώρα που ο καιρός βελτιώνεται, επιβάλλεται...
Η διαφορά στην λειτουργία του κινητήρα θα μας εκπλήξει...

Καλή άνοιξη, καλή Πρωτομαγιά καλές διαδρομές...

04/03/2023

- Nα αλλάξουμε, μάστορα, “τάκα-τάκα” τακάκια στο πίσω φρένο;;;
- ΟΧΙ. Η δισκόπλακα με όριο φθοράς τα 5 χλστ, έχει κατέβει στα δύο και είναι επικίνδυνο.
- Μα μόνο τακάκια θέλω και εσύ πάς να αλλάξεις και δισκόπλακα;;;;
- ΟΧΙ δεν αλλάζω τακάκια. Καλή σας μέρα…

Αν υπάρχουν δύο ή περισσότεροι τρόποι να γίνει κάτι και κάποιους από αυτούς οδηγεί στην καταστροφή, τότε κάποιος θα το κάνει με αυτό τον τρόπο.
Η συμπύκνωση αυτών που λέμε νόμοι του Μέρφυ.
Και ο Μερφυ, προσπαθούσε να τυποποιήσει διαδικασίες που θα απέτρεπαν αυτόν τον “κάποιον” να το κάνει “με αυτόν τον τρόπο”.

Δεν υπάρχουν αισιόδοξα σενάρια στην δουλειά μας. "Παίζουμε" με την ζωή και την σωματική ακεραιότητα ανθρώπων.
Δουλεύουμε με βάση το πιο απαισιόδοξο σενάριο, μόνο και μόνο για να είσαστε ασφαλείς (και να κοιμόμαστε ήσυχοι)…
Το κέρδος και οι δημόσιες σχέσεις, δεν είναι προτεραιότητά μας.
Αν το κατανοήσουμε αυτό (τεχνίτες-μηχανικοί-βοηθοί αλλά κυρίως οι πελάτες) τότε θα καταλάβουμε γιατί κάποιοι έχουν βγάλει όνομα δύστροπου στις υπηρεσίες που προσφέρουν ..…..

Έχει γεμίσει το Φ/Β με μία διαφήμιση μιας εταιρίας πώλησης ψηφιακών εγχειριδίων συντήρησης (Service manuals) αυτοκινήτων...
04/02/2023

Έχει γεμίσει το Φ/Β με μία διαφήμιση μιας εταιρίας πώλησης ψηφιακών εγχειριδίων συντήρησης (Service manuals) αυτοκινήτων, με το αμφιλεγόμενο κείμενο
You have a right-to-repair! Be your own mechanic thanks to OEM repair manuals and finally set yourself free from expensive repair shop bills!
Eνδιαφέρον, και αν δεν είχα “τα πάντα όλα” για τα αυτοκίνητα της οικογένειας θα αγόραζα και εγώ.
Με μία και μόνη ένσταση.
Σε όλα τα γνήσια τεχνικά εγχειρίδια (ΟΕΜ) αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, με που ανοίγεις το αρχείο, εμφανίζεται μία προειδοποίηση.
To νού σας, λοιπόν, γιατί όσο και να παρέχουμε πληροφορίες (εκνευρίζοντας τους δυσκοίλιους συναδέλφους) όσο και αν μας αρέσει να ασχολούνται οι κάτοχοι με την συντήρηση, η προειδοποίηση των κατασκευαστών ισχύει, και το κοστοβόρο (expensive) ισχύει και αντίστροφα, αν δεν γνωρίζουμε τα όρια μας…..

Αν τα στοιχεία, οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα, αμφισβήτησε τα στοιχεία..    Μου έτυχε με άνθρωπο που ήρθε με καταγρ...
07/01/2023

Αν τα στοιχεία, οδηγούν σε λανθασμένα συμπεράσματα, αμφισβήτησε τα στοιχεία..

Μου έτυχε με άνθρωπο που ήρθε με καταγραφές σε Xls. Τόσα Κμ τότε, τόσα λίτρα βενζίνη σε αυτή την διαδρομή, σε 1000άρι … Ολόκληρο μακρυνάρι..
Το πρόβλημα, εν τέλει, δεν αφορούσε τον κινητήρα, αλλά τα “στοιχεία” που “αποδείκνυαν” την αυξημένη κατανάλωση, στο XLS.
Ήταν σε αυτό, που οι ασχολούμενοι με τον προγραμματισμό λένε garbage in - garbage out.
Είχαν αλλάξει την τελική σχέση μετάδοσης (γρανάζια αλυσίδας) και τα χιλιόμετρα που διάβαζε ο αισθητήρας πάνω στο εμπρ. Γρανάζι ήταν πλασματικά…..
100 Κμ η διαδρομή, 80 έγραφε το κοντέρ.. Και τα “στοιχεία” στο XLS, προερχόταν από την ένδειξη του κοντέρ!!!
Το τί χρήμα-χρόνο-άγχος έφαγε ο ιδιοκτήτης να προσπαθεί να συνεφέρει την κατανάλωση, δεν περιγράφεται…….

10 λτ/100κμ (μέση κατανάλωση) σε αυτό το μοντέλο όμως, με καλή λειτουργία και άσπρα μπουζί, απλά δεν γίνεται στην καθ’ ημάς μηχανική .(για την κβαντομηχανική κρατώ κάποιες επιφυλάξεις).
Ούτε διαγνωστικά, ούτε καυσαναλυτές ούτε χάι-τεκ γνώσεις είναι απαραίτητα. Η κλασσική “μουτζούρα” και ένα διερευνητικό μάτι αρκούν …………
Καλή χρονιά….

Οι ανακλήσεις, πάντοτε ήταν μπελάς. Όχι μόνο για τους ιδιοκτήτες, που λάμβαναν μία επιστολή *, σχετικά.   Αλλά και για τ...
20/11/2022

Οι ανακλήσεις, πάντοτε ήταν μπελάς.
Όχι μόνο για τους ιδιοκτήτες, που λάμβαναν μία επιστολή *, σχετικά.
Αλλά και για τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Το τί τραβήξαμε με την ανάκληση του GSX1300R, λ.χ, για την αντικατάσταση-βελτίωση του μηχανισμού καδένας εκκεντροφόρου το 2000-2001 δε λέγεται. 10 μόνιμοι πελάτες και 15 άλλοι να εξανίστανται που καινούργια μοτοσυκλέτα θα λυθεί!!!! Οι έμποροι με τίς κάθετες μονάδες, αναλάμβαναν (κακώς) μόνο όσα είχαν πουλήσει οι ίδιοι. Οι άλλοι να πάν από εκεί που την αγόρασαν. Εμείς δεν πουλούσαμε. Ήμασταν ταγμένοι στο after-sales και τραβούσαμε το κουπί της γαλέρας του διανομέα, από Θράκη μέχρι Θεσσαλία..
Πολλές μοτοσυκλέτες, από αβελτηρία των ιδιοκτητών δεν επισκευάστηκαν. Άλλες άλλαξαν ιδιοκτήτη και η επιστολή* από τον διανομέα, έφτασε στα χέρια του πρώτου που αδιαφόρησε πλήρως. Υπήρξαν και περιπτώσεις, όπου τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία απέτρεψαν τους ιδιοκτήτες να εκτελέσουν την ανάκληση (το γνωστό έλα μωρέ τώρα) είτε γιατί βαριόντουσαν ή γιατί δεν τους άρεσε η αμοιβή του διανομέα.
Ακόμα και σήμερα λαμβάνουμε τηλεφωνήματα για βλάβες που εμφανίστηκαν σε μοτοσυκλέτες που θα έπρεπε το θέμα να είχε λυθεί πριν δεκαετίες μέσα σε ανάκληση. Δεν είμαστε εξουσιοδοτημένο (πλέον) και ευγενικά παραπέμπουμε τους αγχωμένους ιδιοκτήτες στο δίκτυο.

Αν νομίζετε, όμως, ότι η αδιαφορία στις συστάσεις του κατασκευαστή, είναι Ελληνικό φαινόμενο, κάνετε λάθος.
Στις φωτογραφίες, το αποτέλεσμα της μη εκτέλεσης ανάκλησης (2009 UX 150 Sixteen ), για την ολική αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού. Από λάθος επιλογή, στην αρχική πλήρωση στο εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ισπανία, μπήκε κίτρινο αντί πράσινου υγρό. (το χρώμα υποδηλώνει την βασική χημική σύσταση του ψυκτικού υγρού που πρέπει να είναι συμβατό με τις ανάγκες και προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής).
Το Sixteen, ήρθε μεταχειρισμένο από την Ιταλία, που ακόμα και εκεί (ούνα φάτσα ούνα ράτσα) οι ιδιοκτήτες δεν προνόησαν, αφού όλο το κύκλωμα εκτός από σκουριά, είχε και ίχνη κίτρινου ψυκτικού υγρού από την αρχική πλήρωση..

• Οι διανομείς (αντιπροσωπείες) είναι υποχρεωμένες από τον νόμο, να ενημερώνουν με συστημένη επιστολή τους ιδιοκτήτες σε περιπτώσεις ανακλήσεων. Αν η μοτοσυκλέτα πουληθεί, στο βιβλιαράκι των εγγυήσεων, υπάρχει συνήθως έντυπο που στέλνετε στον διανομέα, για να γνωρίζει τον νέο κάτοχο..

Ει δυνατόν εστι, παρελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο». (Εκ του κατά Ματθαίον)*. Την διαρροή λαδιού “φάντασμα” και μάλισ...
29/10/2022

Ει δυνατόν εστι, παρελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο». (Εκ του κατά Ματθαίον)*.
Την διαρροή λαδιού “φάντασμα” και μάλιστα σε μοτοσικλέτα περιστασιακού πελάτη, που ήρθε μετά από περιπλάνηση σε άλλα συνεργεία, ο λόγος.
Και σε μοτοσυκλέτα που ο κινητήρας είναι εκτός από πολύπλοκης στεγανοποίησης και στριμωγμένος σε σημείο να προτιμάς να κατεβάσεις κινητήρα για να ρυθμίσεις βαλβίδες..
Απλά να αναφέρουμε, ότι η στεγανοποίηση της κεφαλής απαιτεί 8 στεγανοποιητικά o-rings, 8 μπρούτζινες ροδέλες και 9 ελαστικές ροδέλες και φλάντζες.. Σύνολο στεγανοποιητικών 25, για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο τα λάδια να εμφανισθούν στον έξω κόσμο..
Για να μην μακρηγορούμε.
Το σπείρωμα υποχώρησε, η τάση της βίδας (2) μειώθηκε και όταν και μόνο όταν υπήρχε παρατεταμένη χρήση σε υψηλές στροφές, η πίεση λαδιού από το έδρανο περιστροφής του εκκεντροφόρου, έσπρωχνε την βίδα και διαπερνούσε την στεγανοποιητική μπρούντζινη ροδέλα (4). Αποτέλεσμα, το λάδι να διέρρεε μέσω του θαλάμου του μπουζί και από την οπή αποχέτευσης εμφανιζόταν κάτω από την εξάτμιση του 3ου κυλίνδρου λούζοντας τα πάντα από κυλίνδρους μέχρι κάρτερ.
Το πώς επισκευάστηκε το σπείρωμα, 0,5 mm από το έδρανο του εκκεντροφόρου χωρίς να καταστραφεί η κυλινδροκεφαλή, είναι απορίας άξιο. ( ρίσκο που αναλαμβάνει ο μηχανικός με απέραντο άγχος *)..

* Ναι γέρασα, όπως είπε απαξιωτικά κάποιος όταν αρνήθηκα να αναλάβω το κανιβαλισμένο 1000άρι που κατείχε…. Γιατί, όσο και να με ιντριγκάρει, , να παριστάνω τον Ηρακλή Πουαρό, αναζητώντας σε μικρές λεπτομέρειες τον ένοχο, έ μετά από τόσα χρόνια επέρχεται κορεσμός….

Address

Φιντίου 24
Thessaloníki
54627

Opening Hours

Monday 09:00 - 16:00
Tuesday 09:00 - 16:00
Wednesday 09:00 - 16:00
Thursday 09:00 - 16:00
Friday 09:00 - 16:00

Telephone

2310536717

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Μοτοτεχνείο posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Establishment

Send a message to Μοτοτεχνείο:

Share