Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SVEJK

Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SVEJK Tσεχο-σλοβάκικο εστιατόριο / Μπυραρία

Ο Τσέχος συγγραφέας Γιάροσλαβ Χάσεκ ''χάρισε'' το όνομα Σβέικ το 1982, στο πρώτο τσεχο-σλοβάκικο εστιατόριο της Αθήνας...Η Τάνια , η Αφροδίτη , η Ελένη. ο Σπύρος και ο Γιώργος του χάρισαν όλα τα υπόλοιπα! Εδώ και 39 χρόνια ναυλώνουμε τα πιάτα μας και σας προσφέρουμε ταξίδια γνωριμίας της Πράγας μέσα απ' τα ήρεμα νερά του Μολδάβα...Καλό μας ταξίδι!

...Τα παλιά μαγαζιά που κλείνουν είναι ένα κομμάτι της δικής μας ιστορίας!Πολύ μας συγκίνησε  ο ''Γαστρονόμος'' με την α...
31/10/2023

...Τα παλιά μαγαζιά που κλείνουν είναι ένα κομμάτι της δικής μας ιστορίας!

Πολύ μας συγκίνησε ο ''Γαστρονόμος'' με την αναφορά του στο κλείσιμο του Σβέικ μετά από 41 χρόνια!

https://www.gastronomos.gr/apopseis/ta-palia-magazia-poy-kleinoyn-einai-ena-kommati-tis-dikis-mas-istorias/208546/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0uQ8ibUOSrJkqCIylexjnqhBGFSgmd95aXwk7KWxWD-TcWS1wO2B8u2RQ =1698319866

Γράφει η Άντζελα Σταματιάδου:

''Έχουμε δει πολλά παλιά στέκια να κλείνουν ή να δίνουν τη θέση τους σε κάτι άλλο. Καμιά φορά δεν το πολυσκεφτόμαστε, αλλά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι σημεία αναφοράς και για την πόλη και για εμάς.

«Όταν μεγαλώσω μπορεί να γίνω ναυτικός ή αεροπόρος και να σας συναντήσω ξανά στην ανοικτή θάλασσα ή στους αιθέρες» έλεγε το ποιητικό αποχαιρετιστήριο, κρεμασμένο έξω από την πόρτα του στην οδό Ρουμπέση. «Ευπειθώς αναφέρω: Εγώ ο ο Svejk, ο Καλός Στρατιώτης, μετά από 41 χρόνια θητείας απολύομαι».

Το εστιατόριο που έστησε ο Σπύρος Κουλούρης με την γυναίκα του και τις δυο κουνιάδες του –το πρώτο τσέχικο της πόλης– πριν από λίγο καιρό αποφάσισε να ξεκουραστεί. Υποκλίθηκε σεμνά, ευχαρίστησε όσους το ακολούθησαν από τότε που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μικρότερο, με μια άγνωστη τότε για την Αθήνα κουζίνα, και όσους δοκίμασαν τα κλέντλικι και την πάπια του με τη σάλτσα από κόκκινα φρούτα αργότερα. Και μετά έβγαλε τη στολή του και την κρέμασε.

Είναι παλιά μαγαζιά, πιο παλιά από τον Svejk, που κρατάνε ακόμη. Πολλά όμως έχουν βάλει λουκέτο με τα χρόνια. Έφταιξαν οι συγκυρίες, η κρίση, τα ακριβά ενοίκια, οι ισορροπίες της περιοχής τους που άλλαξαν, η πελατεία που δεν ανανεώθηκε, το ότι δεν υπήρχε κανείς να πάρει τη σκυτάλη. (....Εδώ να διευκρινίσω ότι για το ''Σβέικ'' ο λόγος ήταν καθαρά επειδή μεγαλώσαμε όλοι μας και δεν θέλαμε να συνεχίσει η λειτουργία του χωρίς εμάς...)
Μπορεί να περάσεις από τα μέρη τους και να μην το πολυσκεφτείς – όλοι έχουμε πολλά στο κεφάλι μας. Άλλες μπορεί να νιώσεις, στιγμιαία, ένα μούδιασμα.

Δεν είναι μόνο ότι είναι εστιατόρια και ταβέρνες που ήταν εκεί για δεκαετίες και δεκαετίες. Είναι ότι χάνονται σιγά σιγά τόποι που αγάπησες, μέρη όπου έχεις αφήσει ωραίες στιγμές. Άνθρωποι που έβλεπες και δεν τους βλέπεις πια. Μια οικειότητα που δεν είναι τόσο αυτονόητη όσο περνάνε τα χρόνια. Ένα μέρος του εαυτού μας θα ήθελε όλα αυτά να είναι πάντα κάπου εκεί έξω, ακούραστα και συγκινητικά, καταπραϋντικά. Όμως αλλάζει η πόλη. Με ταχύτερους ρυθμούς από παλιότερα. Αλλάζουμε κι εμείς. Δεν το θυμάμαι ακριβώς, αλλά είναι κάτι που γράφει ο Τζόναθαν Σάφραν Φόερ στο Εξαιρετικά δυνατά & απίστευτα κοντά. Κάτι σαν «ο καιρός περνάει όπως ένα χέρι που σε χαιρετάει από ένα τρένο πάνω στο οποίο θα ήθελες να βρισκόσουν». Στην αυλή του Καλού Στρατιώτη ένιωθες λίγο σαν σε κάποιον κεντροευωπαϊκό σιδηροδρομικό σταθμό. Μπορεί να μου ήρθε στο μυαλό και για αυτό η συγκεκριμένη φράση..."

Ολόκληρο το κείμενο της Αντζελας Σταματιάδου εδώ:

https://www.gastronomos.gr/apopseis/ta-palia-magazia-poy-kleinoyn-einai-ena-kommati-tis-dikis-mas-istorias/208546/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0uQ8ibUOSrJkqCIylexjnqhBGFSgmd95aXwk7KWxWD-TcWS1wO2B8u2RQ =1698319866

...Μετά από 41 χρόνια, την περασμένη Κυριακή, έπεσε η αυλαία για το αγαπημένο μας Σβέικ... Είχαμε και έχουμε την αίσθηση...
06/05/2023

...Μετά από 41 χρόνια, την περασμένη Κυριακή, έπεσε η αυλαία για το αγαπημένο μας Σβέικ..
. Είχαμε και έχουμε την αίσθηση, όλους τους τελευταίους μήνες, ότι άνοιξε γύρω μας μια τεράστια αγκαλιά και μας έκλεισε μέσα! Ατέλειωτη η αγάπη που εισπράξαμε από τον κόσμο μας!

Και σκεφτόμαστε, ότι τελικά, ό,τι δώσαμε από την ψυχή μας όλα αυτά τα χρόνια, ο κόσμος μας το "επέστρεψε" με το παραπάνω!

Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα! Θα μας λείψετε όλοι σας!

Θα μας λείψει η χαρά που νιώθαμε κάθε που άνοιγε η πόρτα του Σβέικ και σας καλοσωρίζαμε!

Να είσαστε όλοι καλά! ❤️❤️❤️

#Σβεικ #41χρονια #εστιατοριο #μπυραρια #τσεχικο #Αθηνα #φαγητο #ποτο #μπυρες #μεζεδες #αυλη

Αγαπημένοι μας ...Οπως πολλοί ήδη γνωρίζετε ο Svejk μετά από 41 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας  έφτασε στο τέλος λίγο πριν ...
28/04/2023

Αγαπημένοι μας ...Οπως πολλοί ήδη γνωρίζετε ο Svejk μετά από 41 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας έφτασε στο τέλος λίγο πριν το Πάσχα.
.Οπως σας ξαναείπαμε, στο Σβέικ δώσαμε την ψυχή μας και την αγάπη μας. Ο Svejk είμαστε εμείς. Γι αυτό και η απόφαση να μη συνεχίσει η λειτουργία του μετά από εμάς γιατί σε καμμιά περίπτωση δεν θα ' ναι το ίδιο! Θέλουμε να θυμάστε τον Svejk όπως τον γνωρίσατε και τον αγαπήσατε!

Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εσας που μας τιμήσατε όλα αυτά τα χρόνια ❤️

Η αγάπη σας μας συγκινεί αφάνταστα! .Ευχαριστούμε για αυτό το όμορφο ταξίδι ζωής! ❤️

Την Κυριακή 30 του Απρίλη σας καλούμε για έναν αποχαιρετισμό! Οποιος επιθυμεί μπορεί να ' ρθει!

Απλά πράγματα..Για μια μπύρα, λίγο κρασάκι και μεζέδες..Από τις 2 το μεσημέρι έως 11 το βράδυ!

Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε!

Μας συγκινείτε! Κάθε φορά που θα βρίσκεστε στην Ελλάδα η ομάδα του Svejk θα σας περιμένει με χαρά! Άλλωστε πάντα τους το...
09/04/2023

Μας συγκινείτε! Κάθε φορά που θα βρίσκεστε στην Ελλάδα η ομάδα του Svejk θα σας περιμένει με χαρά! Άλλωστε πάντα τους τοίχους τους έφτιαχναν οι άνθρωποι. Εις το επανιδείν κύριε Peter Michalko!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10160608356859588&id=639824587

28 Φλεβάρη 1982...Σαν σήμερα, πριν από 41 ολόκληρα χρόνια!  Μεγάλη η συγκίνηση  για μας!.Κι επειδή όλα τα όμορφα κάποια ...
28/02/2023

28 Φλεβάρη 1982...Σαν σήμερα, πριν από 41 ολόκληρα χρόνια! Μεγάλη η συγκίνηση για μας!
.Κι επειδή όλα τα όμορφα κάποια στιγμή τελειώνουν, ο Svejk οδεύει σιγά σιγά προς το τέλος του...Δύσκολος πολύ ο αποχαιρετισμός! Αλλά τι να κάνουμε! Δεν είμαστε αιώνιοι!

Στο Σβέικ δώσαμε την ψυχή μας και την αγάπη μας. Ο Svejk είμαστε εμείς. Γι αυτό και η απόφαση να μη συνεχίσει η λειτουργία του μετά από εμάς γιατί σε καμμιά περίπτωση δεν θα 'ναι το ίδιο! Θέλουμε να θυμάστε τον Svejk όπως τον γνωρίσατε και τον αγαπήσατε!
Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εσάς που μας τιμήσατε όλα αυτά τα χρόνια ❤...Χωρίς την αγάπη σας και τη στήριξή σας δεν θα φτάναμε ως εδώ! Να είστε όλοι καλά!❤️
Ευχαριστούμε γι αυτό το όμορφο ταξίδι ζωής!

Θα είμαστε ακόμα εδώ για έναν περίπου μήνα!
..Σαν παραμύθι τα παρακάτω λόγια της Νεφέλης μας!.Κι όπως λέει στο τέλος, ο δικός μας Svejk, ο Καλός Στρατιώτης, δεν έπιασε ποτέ του όπλο. Παρά μονάχα τις κουτάλες του!

'' Μία μέρα σαν κι αυτή ο Καλός Στρατιώτης, γυάλισε τα παπούτσια του, σιδέρωσε τη φρεσκοπλυμένη στολή του και άνοιξε την πόρτα του καινούργιου του σπιτιού. Πριν ακριβώς από 41 χρόνια. Μάλλον έτσι τα έφερε η τύχη. Η καλή τύχη. Που με τη σειρά της, έφερε το καλό φαγητό. Στη διψασμένη τότε καρδιά της Αθήνας, για νέες πρωτόγνωρες γεύσεις, κέντρο ευρωπαϊκές! Svejk το όνομά μου. Δεν είμαι όμως ένας, όπως πολύ θα νομίσετε. Είμαι ο Σπύρος, η Τάνια, η Αφροδίτη, η Ελένη, ο Γιώργος, η Ντόινα, η Νεφέλη και τόσοι πολλοί άλλοι. Είμαι μία μεγάλη ελληνική οικογένεια, μέσα σε ένα ζεστό τσεχοσλοβάκικο σπίτι. Είμαι τα νιάτα που άνθισαν και θυσιάστηκαν. Είμαι η αγάπη που απλώνει τα χέρια της. Είμαι η χαρά και η λύπη της καθημερινότητας. Είμαι όλοι εσείς που από τότε μέχρι και σήμερα δεν με αφήσατε ποτέ μόνο μου. Μα ούτε και εγώ εσάς. Σήμερα γίνομαι 41 Μαΐων!. Παίρνοντας το δρόμο της ζωής λοιπόν, σεμνά και ταπεινά, σας λέω απλώς, πως είμαι ο Svejk, ο Καλός Στρατιώτης, που τίμησε τον δημιουργό του και την ιστορία του έργου του. Δεν έπιασα ποτέ μου όπλο. Παρά μονάχα τις κουτάλες μου.''

#Σβεικ #41χρονια #εστιατοριο #μπυραρια #τσεχικο #Αθηνα #φαγητο #ποτο #μπυρες #μεζεδες #αυλη

.Αύριο - λόγω ημέρας-και μετά από τη ''θητεία'' 41 χρόνων ο ''Švejk'' τσικνίζει 🙂 ...ψήνουμε παιδάκια και σας περιμένουμ...
15/02/2023

.Αύριο - λόγω ημέρας-και μετά από τη ''θητεία'' 41 χρόνων ο ''Švejk'' τσικνίζει 🙂 ...ψήνουμε παιδάκια και σας περιμένουμε!
.Επειδή τιμούμε και τις παραδόσεις μας... 🙂

Ρουμπέση 8 Ν. Κόσμος
Τηλ. 2109018389

# # # #ΝέοςΚόσμος # #Αθήνα #

Καλές γιορτές σ' όλους τους φίλους!...Καλές γιορτές σ' όλο τον κόσμο 🙂...Ας κρατήσουμε ανοιχτές τις  καρδιές μας στην αι...
23/12/2022

Καλές γιορτές σ' όλους τους φίλους!...Καλές γιορτές σ' όλο τον κόσμο 🙂...Ας κρατήσουμε ανοιχτές τις καρδιές μας στην αισιοδοξία, στην ελπίδα, στην αγάπη!

Ο Svejk έβαλε τα γιορτινά του και σας περιμένει 🙂

Θα είμαστε εδώ καθημερινά μετά τις πέντε το απόγευμα...Την πρώτη και την δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων θα είμαστε ανοιχτά από το μεσημέρι και ως αργά το βράδυ. Το ίδιο ισχύει και για την πρωτοχρονιά...
...Η μπυραρία μας θα παραμείνει κλειστή την παραμονή Χριστουγέννων και την παραμονή Πρωτοχρονιάς ....Τις υπόλοιπες ημέρες θα λειτουργεί κανονικά...Το εστιατόριό μας θα λειτουργεί όλες τις ημέρες...

Να περνάτε όμορφα 🙂

27/11/2022

..Κι επειδή αγαπάμε το θέατρο

" Ο κουρέας της Σεβίλλης" σε σκηνοθεσία της Σοφίας Σπυράτου στο θέατρο Ακροπόλ

...Με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, τον Φάνη Μουρατίδη.... και στο ρόλο της Ροζίνας τη Νεφέλη μας ❤
Nefeli Koulouri ❤

..Σήμερα Παρασκευή 28/10    ο Svejk  λειτουργεί  από τη 1.30 το μεσημέρι  και ως αργά το βράδυ!Σας περιμένουμε 🙂Ρουμπέση...
27/10/2022

..Σήμερα Παρασκευή 28/10 ο Svejk λειτουργεί από τη 1.30 το μεσημέρι και ως αργά το βράδυ!

Σας περιμένουμε 🙂

Ρουμπέση 8 Ν. Κόσμος
Τηλ. 2109018389

29/09/2022

#𝗚𝗿𝗼𝘄𝗢𝘂𝗿𝗛𝘂𝗺𝗮𝗻𝗶𝘁𝘆 𝗽𝗿𝗼𝗷𝗲𝗰𝘁

𝝨𝝥𝝪𝝦𝝤𝝨 𝝟𝝤𝝪𝝠𝝤𝝪𝝦𝝜𝝨
Ο Σπύρος Κουλούρης γεννήθηκε στην Ουγγαρία και μεγάλωσε στην Τσεχοσλοβακία από Έλληνες πολιτικούς πρόσφυγες. Είναι επαγγελματίας μουσικός και τραγουδιστής και ένας από τους ιδιοκτήτες του εστιατορίου «Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SVEJK» που εδρεύει στην περιοχή του Ν. Κόσμου στην Αθήνα τα τελευταία 40 χρόνια.

𝝚𝝥𝝞𝝠𝝚𝝘𝝚𝝞:

𝝟𝝖𝝦𝝚𝝠 𝝩𝝨𝝖𝝥𝝚𝝟 (1890-1938)
Τσέχος συγγραφέας, που έγραψε κυρίως έργα επιστημονικής φαντασίας. Ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε σε έργο του τη λέξη «ρομπότ». Τα "Ρομπότ" (R.U.R.) τα εμπνεύστηκε από ένα εβραϊκό μύθο για ένα μηχανικό άνθρωπο (γκόλεμ) στη μεσαιωνική Πράγα. Φαντάστηκε ένα κόσμο μηχανοποιημένο, όπου κάθε δουλειά γίνεται από ανθρώπους-μηχανές. Τους τεχνητούς αυτούς ανθρώπους τους ονόμασε "ρομπότ", ένα νεολογισμό από την τσέχικη λέξη "robota" ( = εργασία), που καθιερώθηκε διεθνώς, όταν το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο της Πράγας το 1921. Η υπόθεση του έργου ήταν ένα επίκαιρο μήνυμα για τον κίνδυνο του μηχανοποιημένου πολιτισμού.
Μυθιστοριογράφος, διηγηματογράφος και θεατρικός συγγραφέας, γεννημένος στο Μάλε Σβατονόβιτσε της ανατολικής Βοημίας το 1890.

wikipedia: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%AC%CF%81%CE%B5%CE%BB_%CE%A4%CF%83%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%BA

Περισσότερα για το πρότζεκτ: https://bit.ly/3mG8EUE

Άλμπουμ: https://bit.ly/3BuHciV

Address

ΡΟΥΜΠΕΣΗ 8, ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Athens
11744

Opening Hours

Tuesday 17:00 - 01:00
Wednesday 17:00 - 02:00
Thursday 17:00 - 02:00
Friday 17:00 - 02:00
Saturday 17:00 - 02:00
Sunday 13:30 - 00:00

Telephone

+302109018389

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SVEJK posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Establishment

Send a message to Ο ΚΑΛΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ SVEJK:

Featured

Share