30/05/2026
Kiitos kaikille tästä kouluvuodesta! ❤️🌸🌿🌼🌞🌟
Olemme yhtenäiskoulun kasvatusyhteisönä, ja kasvavina yksilöinä, ottaneet vuoden aikana jälleen huimia askelia eteenpäin. Yhtenä vanhempainyhdistyksemme edistysaskeleena voimme ilolla kertoa, että yhdistyksellämme on uusi hieno logo! Saimme sen viime syksyn logokilpailumme voitokkaana antina. Logon lisäksi saimme meille maskotin ja ikioman hahmomme: hanhen. Suuri kiitos kaikille kisaan osallistuneille ja etenkin voittajalogon ideoineille ja luoneille!
Huoltajahanhemme tulee näkymään ja liikkumaan mukana matkassamme tästä eteenpäin. Se tulee elämään mukana yhteisessä arjessamme ja tarinoissamme. Se symboloi meidän vanhempien välittämistä ja huolenpitoa, ihan joka päivä osana koulunkäyntiä. Hanhi saa hassutella ja myös ottaa erilaisia rooleja. Meistä se on hahmona iloinen, viisas ja suojeleva. Toivomme sen tuovan iloa muassaan kaikille! Ja mikä tärkeintä, hanhen nähdessäsi tiedät aina varmasti, että tämän koulun oppilaana juuri sinusta pidetään huolta ja että sinusta välitetään!
Koulun vanhempainyhdistyksen puolesta,
kaikkien vanhempien, huolenkantajien ja aikuisten puolesta,
haluan yhden hanhiemon äänellä vielä sanoa:
Rakas lapseni,
tämän koulun oppilas!
Tänään, tänäänkin, haluan hetkeksi pysähtyä sen ihmeen äärelle, joka sinä olet.
Katso nyt, noin upea, noin upea sinä olet!
Minä näen sinut.
Olet aivan mahtava, valtavan ihana,
valloittava, hurmaava,
olet aivan täydellinen,
juuri sellaisena kuin olet, juuri tuollaisena,
juuri sinunlaisena!
Olet hauska ja kekseliäs, nokkela,
vitsikäs, älykäs, vauhdikas,
hiljainen, etenet omassa tahdissasi, vahva,
ylität itsesi joka päivä,
olet paras sinä,
ihan vain olemalla, juuri sinä.
Ettei nyt vain jää kenellekään epäselväksi,
kaikkien vanhempien puolesta,
ihan jokaiselle lapselle haluan sanoa,
(senkin uhalla, että tämä jonkun mielestä on gringeä tai noloa tai mitä näitä nyt on,
m***a ennen kaikkea kuitenkin aitoa ja totta:)
minä rakastan sinua, minä olen ylpeä sinusta,
sinä olet aivan mahtava!
Kiitos, kun olet!
Haluan pysähtyä sen ihmeen äärelle, joka sinä olet,
ihminen,
kasvamassa oleva ihminen,
ihan kuten meistä jokainen.
Hyvää kesää ja ansaittua lomaa!