04/04/2018
Nyt kun pääsiäinen on vietetty ja olotiloista selvitty, on aika höpötellä tulevasta. Paljon on kyselty ja ihmetelty pitkin kylää Nightlifen kohtaloa, viimeistä aukiolopäivää, henksujen kohtaloa ynnä muuta tulevaa, joten tässä vähän solmujen avausta ja pistetään tälläi FAQ (frequently asked questions) tyyppisesti.
- Mikä nyt olikaan SE viimeinen päivä? - Viimeinen päivä, jolloin Nightin ulko-oven saranoita kulutetaan, on poikkeuksellisesti MAANANTAI 30.4. eli vappuaatto! Esiintyjänä myös samana iltana talon oma DJ Artsi, joka tanssittaa juhlaväkeä jysärin tahtiin eikä varmasti jätä ketään kylmäksi! Tulkaa viettämään elämänne hautajaiset - eiku…
- Onko Nightlife enää vaan ke-la auki? - Kyllä, sama kellonaika pysyy eli 23:00 - 04:00.
- Mitä tapahtuu henkilökunnalle? - Henkilökunta on jatkanut, jatkaa tai yrittää jatkaa seuraaviin hommiin. Tottakai saa kysyä jokaiselta erikseen tulevaisuuden suunnitelmista. Muutamat meistä (DJ:n rähjät ja pari portsaria) odottelevat rekrytointiviestiä tulevalta työnantajalta.
- Miksi Nightlife suljetaan? - Baarikulttuuri on voimakkaasti muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana ja anniskeluravintoloiden välinen kilpailu on kiristynyt viulunkielen kireälle. Kilpailu sosiaalista mediaa (mm. Facebook, Tinder), edullisia limuviinoja myyviä kauppoja ja muita baareja vastaan on raadollisen kovaa. Tällaisessa ympäristössä yrittäminen on riskialtista, mistä syystä nykyisellään tappiota tuottava Nightlife päätettiin lopettaa. Nightlife on Hämeenlinnan vanhin yökerho, jonka on siis aika ottaa kauluspaita päältään pois, vaihtaa farkut verkkarihousuun, kumartaa nöyrästi ja kiittää kaikista näistä muistoista vuosikymmenien matkalta. Nightlife on nähnyt elämää paljon ja ehkä jopa liikaakin. Osa asiakkaista ja henkilökunnasta edelleen puhuu meitä Tiffanyna, ja varastoista löytyy muistilappuja myös moiselta ajalta. Näihin vuosikymmeniin mahtuu todella paljon hienoja ihmisiä tiskin molemmin puolin, ketkä ovat jatkaneet eteenpäin Nightlifestä saamansa kokemuksen rikkaampana. Kuitenkin muuttunut baarikulttuuri Hämeenlinnan ilta- ja yöelämässä on perimmäinen syy ovien lopulliseen lukitsemiseen.
- Mitä tulee Nightin tilalle? - Kukaan meistäkään ei tiedä. Huhuja on kuultu kuntosalista varastotilaan asti, joista mikä tahansa voi olla mahdollinen. Painotan vielä, ettei kukaan meistäkään tiedä, mitä tilaan tulee yökerhotoiminnan päättymisen jälkeen.
- Saako viimeisenä iltana viinaa ilmaiseksi? - Siis tottakai! Miksi viinasta pitäisi maksaa muutenkaan yhtään mitään? Jos tässä ei sarkasmi-mittari värähdä laisinkaan, niin kyseisen laitteen vuosihuolto on jäänyt pahasti välistä, eli viinaa EI saa viimeisenäkään iltana ilmaiseksi.
Jos joihinkin kysymyksiin on jäänyt vastaamatta, niin heitä kyssäri niin vastaamme parhaamme mukaan!
Pitkästä päivityksestä huolimatta, aurinkoista kesän odotusta jokaiselle tasapuolisesti ja tulkaa vielä morottamaan, nojailemaan tiskille, juomaan ja jorailemaan meidän kanssa. Pidetään lippu korkeella loppuun asti ja pidetään niin hauskaa, että tulevaisuudessa mietitään: "Perskeles kun oli kivaa Nightlifessä sillon joskus...!"