04/05/2026
Volley Hirtshals - Lidt om os.
Mix Volleyball for voksne i Hirtshals med fokus på hygge. 😃🏐
Vi er gode til at hygge og bliver stille og roligt bedre til volley.
Vi er et godt blandet hold af mænd og kvinder og vi har alle forskellige spille niveau alt lige fra nybegynder til øvede….. men vi finder rimelig godt ud af det så alle kan være med.
Vi spiller faktisk ikke med point… ja det lyder underligt men vi kæmper om hvert point og hygger os med det.
Volley spilles af 12 spillere med spillere på hver side af nettet.. vi forsøger at få noget godt spil ud af det når vi ikke lige rammer magiske 12 eller 24 så vi spiller 2 baner.
Hvis vi er:
Op til 16 spillere, spiller vi på én bane og med udskiftning løbende når serven går over.
17 spillere, spiller vi på én bane men udskiftning løbende når serven går over… men med ekstra rotation hvis ét hold har vundet 3 serve i træk…. Så roterer begge sider af banen… så udskifterne ikke venter så længe på sidelinien.
18 spillere, vi spørger før start om der er 8 spillere der er friske på at spille 4 mod 4 og så resten spiller 5 mod 5… kan vi ikke finde de 8 der vil spille 4 mod 4 så spiller vi som med 17 spillere nu bare med 3 udskiftere på hver side af nettet.
19 spillere, vi spørger om nogen vil spille 4 personer på én bane mod 5 på den anden side.. og på den anden bane spiller de 5 mod 5.
20 spillere, vi spiller 5 mod 5 og 5 mod 5
21 spillere, vi spiller 6 mod 5 og 5 mod 5
22 spillere, vi spiller 6 mod 6 og 5 mod 5
23 spillere, vi spiller 6 mod 6 og 6 mod 5
24 spillere, vi spiller 6 mod 6 og 6 mod 6
Osv… flere end det begynder vi med udskiftere på hvert hold….
Det er et hygge hold og det skal man kunne være ok med…
Der er også spillere der godt vil lidt mere end hyggebold og på længere sigt kan vi måske også udvikle en gren i den retning men lige nu må vi nok være ærlige at sige flertallet hælder mod hygge volley så det er sådan vi spiller og vi bliver hele tiden bedre.
Man kan deltage ved at prøve 1 gang og se om det er noget …
Og så kan man deltage ved at købe sæson abonnement ( kr. 800) eller betale pr. gang. Kr 35,- pr gang.
Vi spiller fra sidst i august til starten af juni.
Er der nok der vil spille videre herefter kan vi forsætte pr gang til 35,-
Vi fælles om at stille net op og tage net ned.
Vi laver som regel 5-10 min opvarmning hvor vi står og spiller lidt til hinanden i mindre grupper.
Under opvarmning vil holdleder Lars Kruse stå til rådighed til de der ønsker at blive bedre til fingerslag, baggerslag, serv, blokade, smash.
Vi vil rigtig gerne at alle spiller forsøger sit bedste for at spille bolden rund på egen bane 3 gange så vi får 3 berøringer…, det giver bare det bedst flow på en volleyball bane og gør os samtidig bedre og spillet meget sjovere. Vi får nogle små kampe der bliver lidt længere en hurtige returneringer…
Så det siger vi tit når vi spiller… “husk at spille 3 gange” 😃
Har du behov for at høre mere om holdet og volleyball kan Lars Kruse kontaktes på tlf. 22 57 31 15