30/08/2015
-- OPRÅB TIL MOSENS FOLK! --
Studerende som ansatte. Følgende er relevant for DIG! Del det med dit netværk, hvis du er enig!
Kære tyv.
Natten mellem tirsdag d. 25/8 og onsdag d. 26/8 stjal du 13.000 kr. fra de studerende på Moesgård. Det ville være en underdrivelse at sige, at vi er jævnt trætte af at have mistet disse penge. Men hvad du ikke ved, er, at der var en plan med de 13.000, som du nu sidder med imellem dine hænder.
Efter at have investeret halvandet års hårdt arbejde i at forbedre studiemiljøet på Moesgård, havde BarBaren nemlig et økonomisk overskud. Og et flot et. Eftersom der lige er kommet en lækker, ny indretning af barloungen, skulle disse penge bl.a. være gået til at give al den støtte, BarBaren har fået, tilbage til Moesgårds studerende. Det er, hvad du har frarøvet os. Ikke kun penge, men ånd. Du har stjålet vores hau.
Fordi vi også godt ved, at der er nogle af de baransvarlige, der har været dumme og glemt at forsegle pengekassen i deres naive tro på det gode i mennesket, har vi valgt at tilgive dig. For det var en hård prøvelse, du stod overfor, da du faldt over pengekassen. Og fristelsen vandt over din samvittighed. Tilgivelsen kommer dog på én betingelse. Vi bønfalder dig om at aflevere Moesgårds ånd tilbage, så alle kan blive glade igen. Også dig.
Vælger du at give ånden tilbage, hvor den hører hjemme, kan du gøre det helt anonymt ved at smide Moesgårds ånd i en konvolut (mærk den "Moesgårds ånd" eller lignende) + en pose til mønterne ind ad en brevsprække på en af følgende adresser:
ÅRHUS C:
I. S. Thorvaldsen
Skanderborgvej 38, 2. mf (ingen dørtelefon)
Camilla Julie Andersen
Skovvejen 5, 2. tv (bag en port, som er åben i dagtimerne)
HØJBJERG:
Malene Bundgaard Nielsen
Stennehøj Alle 48, st. (ingen dørtelefon)
Kristoffer Gravgaard Pedersen
Nødkær Alle 59, st. tv (ingen dørtelefon)
Vi håber, at du vil tage imod vores udstrakte hånd. Vi håber ikke, at du vender os ryggen. For så står vi kun tilbage med muligheden for at politianmelde dig. Og det har vi faktisk slet ikke lyst til. Men hvis du indenfor den kommende uge vælger at give os smilet tilbage, så er alt forladt. Vi krydser fingre for konvolutten!
Venlig hilsen
Mosens folk
PS. Hvis du allerede har brugt en 100mand eller lignende, så skam dig ikke. Vi kan sagtens lave en afdragsordning.
PPS. Hvis du ikke er tyven og er nået helt hertil og synes, at tyven skal læse vores brev, så del det!