Mens in Relatie, Therapie, Relatietherapie, Mediation bij scheiding

Mens in Relatie, Therapie, Relatietherapie, Mediation bij scheiding Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Mens in Relatie, Therapie, Relatietherapie, Mediation bij scheiding, Wijchen.

08/10/2018

Je moet niet alles geloven wat je denkt ;-)

Wat we denken bepaalt voor een groot deel hoe we ons voelen.
Dus kijk naar wat je denkt, en of je wel iets aan die gedachte hebt. Zo nee, laat hem los en kies een andere gedachte. Zo simpel is het.

Vanaf 1 januari 2018 deel je niet automatisch alles meer met elkaar als je gaat trouwen. Alles wat je al hebt voor je hu...
05/05/2017

Vanaf 1 januari 2018 deel je niet automatisch alles meer met elkaar als je gaat trouwen. Alles wat je al hebt voor je huwelijk, blijft ook bij een scheiding van jou (als het er nog is, natuurlijk). Alleen dat wat na het huwelijk samen wordt aangeschaft of verdiend, of waardestijgingen van bijvoorbeeld onroerend goed, hoeven bij een scheiding te worden verdeeld.

Een goede zaak, bijvoorbeeld omdat mensen zo niet meer medeverantwoordelijk worden voor de schulden die hun man/vrouw voor de huwelijksdatum is aangegaan.

Het wordt daarbij wel belangrijk dat bij scheiding aantoonbaar is wat van wie was, dus wordt het belangrijker om bij het aangaan van het huwelijk hier duidelijker dingen over op papier te zetten.

https://radar.avrotros.nl/testpanel/uitslagen/detail/trouwen-in-beperkte-gemeenschap-van-goederen-wel-zo-eerlijk/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief

Polluitslag. Trouwen gebeurt per 1 januari 2018 niet meer standaard in totale gemeenschap van goederen. Een goede zaak, vindt twee derde van ruim 1100 pollrespondenten. Betekent dit ook dat trouwen gemiddeld genomen goedkoper wordt? Geldt de nieuwe standaard ook voor het geregistreerd partnerschap?…

24/12/2016

Kerstmis... een feest van licht.

De vele lampjes en kaarsjes, natuurlijk, maar vooral: een feest van het terugkomend licht, nu de korste dag van het jaar achter ons ligt.

De weg naar het licht... deed me denken aan dit verhaal, mogelijk afkomstig van Ignatius van Loyola.

Is er leven na de geboorte?

Een tweeling, nog ongeboren in moeders schoot.
Vraagt de één: “Geloof jij in een leven ná de geboorte?”

“Natuurlijk”, zegt de ander, “Er móet iets zijn. Misschien is ons bestaan híer niet meer dan een voorbereiding op het leven na de geboorte”.

“Flauwekul”, zegt de één weer. “Er is géén leven na de geboorte. Hóe stel jij je dat dan voor?”

“Ik wéét het niet precies, maar ik stel me héél veel licht voor. En we zullen lopen met onze eigen voeten, en eten met eigen mond…….”

“Wat een onzin: zelf lopen en eten! Hoe kóm je erbij? Voor lopen is er hier geen plek en voor eten hebben wij de navelstreng.”

“Die is wel heel erg kort. Dat kan toch niet alles zijn? Ik ben er van overtuigd dat er ná de geboorte iets heel nieuws begint, iets dat wij gewoon nog niet kennen!”

“Maar er is nog niemand teruggekeerd na de geboorte. Het leven eindigt hier in deze smalle donkere omgeving.”

“Ik weet niet precies hoe het leven na de geboorte zal zijn, maar we zullen er zeker onze moeder ontmoeten en zij zal voor ons zorgen.”

“Een moeder? Geloof jij in een moeder? En waar is volgens jou die moeder dan?”

“Overal om ons heen natuurlijk. Zonder háár zouden wij er niet zijn!”

“Ik geloof er niets van. Ik heb nog nooit een moeder gezien, dus bestaat ze niet!”

“Misschien is ze niet te zien. Maar zo nu en dan, wanneer wij helemaal stil zijn, kan ik haar horen zingen en voel ik haar hand onze wereld strelen. Volgens mij begint het leven pas ná de geboorte!”

Gelukkig kerstfeest allemaal!

10/10/2016

70 - 20 - 10 - Ken je dat begrip al?

Nog niet zo lang geleden kwam ik het voor het eerst tegen, dus zocht ik op wat het betekende. Het blijkt een begrip te zijn dat aangeeft hoe we dingen leren. Of liever gezegd: dat hoeveel we leren afhankelijk is van de context.

Leren door te doen
De 70 in dit begrip betekent dat we ons 70 procent van wat we leren door ervaring eigen maken. Met name als we iets niet meteen goed doen, leren we er veel van: zo moet het dus niet! Hoe dan wel? En dat stimuleert ons om het een volgende keer beter te doen, tot het goed ...

Lees hier verder: http://www.inekekuiper.nl/70-20-10/

70-20-10: Ken je dat begrip al? Weet jij al hoe ons leerproces uiteenvalt in verschillende onderdelen, en hoe belangrijk je ervaring is?

04/10/2016

Die term hoorde ik gisteren voor het eerst, dolende dertigers. Elke leeftijd heeft zijn eigen dilemma's en de dertigers dolen blijkbaar.

En dat blijkt dus te maken te hebben met 'keuzestress', zo vernam ik. Na de jolige jaren die je als twintiger blijkbaar doormaakt, verandert alles als je 30 wordt, vooral als je een vrouw bent, begrijp ik uit het verhaal van Marlijn Weerdenburg bij RTL Late Night op 3 oktober 2016

Wat ik er vooral uit meenam, is dat het lastigste is dat je omgeving aan een vrouw die 30 wordt ineens andere vragen gaat stellen. Lees hier verder: http://www.inekekuiper.nl/dolende-dertigers/

De dolende dertiger heeft last van keuzestress. Te veel keuzes dringen zich op, de vrijheid zelf te kunnen kiezen begint zijn tol te eisen?

27/09/2016

Debat

Vannacht was het debat tussen Clinton en Trump, de twee presidentskandidaten. En wie vannacht de moed had om te luisteren, of er later naar heeft gekeken, zal het zeker zijn opgevallen hoe goed ze allebei zijn in elkaar vliegen afvangen. Als het maar even kan geen antwoorden geven op de vragen die worden gesteld, maar met een tegenvraag of een eigen argument reagerend, daarbij steeds hun eigen agenda voor ogen houdend, met als enige doel: als winnaar uit het debat te komen.

Dit is een vorm van communiceren die zeker in een relatie niet werkt. Misschien win je de strijd, maar ondertussen verlies je dan de oorlog, want met elke strijd die je wint, maak je van de ander een verliezer. Van gelijkwaardigheid is dan geen sprake meer. Een relatie is geen strijd die je wilt winnen...

lees hier verder: http://www.inekekuiper.nl/debat/

25/09/2016

September... een van de twee maanden van het jaar (de andere is januari) waarin de meeste besluiten tot scheiding worden genomen. En dat is niet zo onlogisch.

In een vakantieperiode komen we uit ons normale ritme, en brengen we vaak meer tijd met elkaar door. Daardoor worden de barstjes en scheurtjes die misschien nog niet zo erg in het oog liepen soms ineens een stuk duidelijker.

En dan rijst de vraag: wat nu?
Mijn tip is om niet te snel te beslissen om te gaan scheiden, maar te beginnen met relatietherapie.

Uit een onderzoek dat ik ooit zelf heb gedaan onder ruim 200 gescheiden mensen bleek dat 1/3e van de mensen die zelf de scheiding had aangevraagd, daar achteraf spijt van had.
Vreemd genoeg bleek ook dat 1/3e van de mensen die niet wilden scheiden, achteraf blij waren dat ze gescheiden waren.

Dus mocht je nu overwegen te gaan scheiden, voorkom dan dat jij daar achteraf niet blij mee bent en je partner - die nu mogelijk (nog) niet wil scheiden - wel, door eerst te onderzoeken wat de redenen zijn voor je wens om te gaan scheiden.

De ander kan je niet gelukkig maken, dat kun je alleen zelf. Dus hoe komt het dat je niet meer gelukkig bent? En wat zou je daar zelf aan kunnen doen?

23/09/2016

Mijn cadeautje van de dag heb ik al binnen: tijdens mijn ochtendwandeling met mijn hond loop ik meestal door een piepklein stukje bos, dat me elke dag weer nieuwe schoonheid brengt. Vanmorgen was dat een blaadje dat in de lucht hing. Gewoon, op mijn pad, hing het stil in de lucht. Nou ja, stil... de wind speelde er een beetje mee... het slingerde wat naar links... wat naar rechts, of trilde alleen maar een beetje...

Het greep mijn aandacht, en het duurde toch wel iets meer dan een nanoseconde voor ik me realiseerde dat er dus wel een onzichtbaar spinnedraadje aan zou zitten...
En dat de volgende die over dit bospaadje zou lopen en het blaadje niet op zou merken dat spinnedraadje waarschijnlijk zou verbreken...

Had ik mijn camera maar bij me gehad, dan had ik er een plaatje van kunnen laten zien.

Dus ik heb meteen mijn goede voornemen voor morgen: steeds mijn camera meenemen op mijn wandelingen.

En natuurlijk ben ik nu ook nieuwsgierig of jij vandaag al een cadeautje hebt gehad, en zo ja, wat was dat dan?

16/07/2016

Voorkom problemen rondom een erfenis. Verdiep je tijdig in hoe de erfenis wordt verdeeld zonder testament.

Laat je wel een testament maken, zorg dan dat je snapt wat er in dat testament staat. Onlangs nog heb ik meegemaakt dat bij overlijden van de partner het testament zo onduidelijk opgesteld bleek te zijn dat de weduwe niet alleen de dood van haar man moest zien te verwerken, maar ook nog eens een heleboel gedoe met haar stiefkinderen heeft gekregen over dat onduidelijke testament.

Recent belde een cliënt met de volgende vraag: “Mijn vader en moeder zijn gehuwd. De gezondheid van vader gaat in een korte periode snel achteruit. Er is geen testament opgemaakt. Hoe zit het met de verdeling van de nalatenschap wanneer vader komt te overlijden?”

Adres

Wijchen

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Mens in Relatie, Therapie, Relatietherapie, Mediation bij scheiding nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Mens in Relatie, Therapie, Relatietherapie, Mediation bij scheiding:

Delen